Oups…il semblerait que cette offre d\'emploi soit passée
Parcourez les offres d\'emploi toujours d\'actualité.
– You are currently studying marketing, economics or business administration (Business School, University, IEP, or equivalent) and within the framework of your studies ( Master 1 or Master 2), you need to carry out an internship of 6 month minimum; – You have excellent verbal and written communication skills in English and French. The knowledge of another language is an asset; – You have a good knowledge of MS office; – You combine excellent analytic and organizational skills with high curiosity, strong creativity, flexibility and rigor
PwC Luxembourg (www.pwc.lu) est le premier cabinet de services professionnels au Luxembourg, employant 2450 personnes originaires de 55 pays différents. PwC Luxembourg fournit des services en matière d’audit, de fiscalité et de conseil, comprenant notamment des services de conseils en gestion, en transactions, en financement ainsi que des services de conseils portant sur des aspects réglementaires. La firme fournit ces conseils à une clientèle très variée allant des entrepreneurs locaux et des PME aux grandes multinationales ayant leurs activités au Luxembourg et dans la Grande Région. La firme aide ses clients à créer la valeur qu’ils recherchent en contribuant au bon fonctionnement des marchés de capitaux et en fournissant des conseils privilégiant une approche sectorielle.
Le réseau international PwC est le plus important prestataire de services professionnels dans les domaines de l’audit, du conseil fiscal et du conseil en gestion. Nous sommes un réseau de firmes indépendantes présentes dans 157 pays et comptons plus de 195 000 collaborateurs. Faites-nous part de vos enjeux et consultez nos sites de référence : www.pwc.lu et www.pwc.lu pour davantage de précisions.
Within our Marketing department, in charge of the promotion of our services and countries approach, you will support the team in all aspects of the implementation of the marketing strategy.
– Contribute to the creation of new tools to promote our Asset Management, Banking and Insurance teams of specialists (lists, brochures, presentations, websites and newsletters);
– Facilitate the preparation of marketing plans, analyse and share market conditions and competitor information, identify action opportunities (client mailings, etc);
– Help PwC’s experts in Business Development opportunities (preparation of selected clients meetings, identification and tracking of opportunities, follow up …);
– Assist the team with meetings’ follow up, appropriate documents preparation and connection with other teams of the department when necessary;
– Facilitate the project management of key initiatives (such as conferences and sponsoring);
– Support activities’ reporting.